PUTRAJAYA TIME
Lilypie 4th Birthday Pic Lilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 6th to 18th Pic Lilypie 6th to 18th Ticker

Friday, December 05, 2008

Langkawi Trip dan Konsert Cik Totet







This is and overdue post. Due to my hecticness of being a juggler.. mom,ofis-work, wife, domestic-manager, cook, driver etc. Tak mau citer banyak..just that my maid did not come back after all and we had to cope with that.

Ok, sebenarnya trip ke Langkawi ni pd mid nove and as usual bukan suka2 makan angin. Kami kena gi retreat. The best part our Dato' KSU arahkan kami semua naik bas ke langkawi and whoever yg pergi sendiri tidak boleh claim wa'imah 1 sen pun. So mula2 ingat nak pi sorang lah.. more over on Sunday tu 16 Nov, Cik Totet ada konsert. Tapi cam tak best lah pulak gi sorang, so pujuk2 en.hubby kami gi lah satu family. Kali ini experience yg berbeza..sbb selalunya (takder lah selalu dlm 3 x jek), pegi naik flite. Kali ini kami drive....................


So around 7am, pagi Khamis bertolak. Budak2 quite excited lah..last aku pegi ngan budak2 .. masa tu ada sorang budak sj, yg sorang lg dlm perut. thn 2004. wkh jr pun tak ingat macammana langkawi, so bila papa dia citer yg nak naik kereta kabel, naik feri lah ...diorang seronot lah sgt.

Around 1.30 smpi di Kuala Perlis, pekena laksa perlis. tak best sgt lah bg aku yg sudah merata rasa/makan laksa ni. Ingat lagi masa gi langkawi tahun lepas (end 2007 - gi dgn hubby sj, juga opis lama punya retreat), asik mkn laksa jek kat langkawi... so compare to laksa langkawi, so-so jek rasa laksa kuala perlis ni... mungkin sbb tak kena kedainya kut.




Kul 4 naik feri, kul 5.50 sampai Kuah. Makan roti canai di jetty point, restoran hamid... best gak roti dia, sampai bertambah2 kami. Check in di Bayview. Malam dah ada acara, so budak2 and bapak budak pun buat acara sendiri. Esoknya pun full... cuma pagi, sebelum masuk kelas, aku lari jap bwk budak2 gi swimming pool.. pastu en.hubby sewa kereta wira (rm70), dan mereka jalan2 sendiri. Naik cable car... cik totet kata dia naik gondola 2 kali... aik tukar nama ke kabel kar jd gondola? pastu diorang pi taman burung kut.. tapi katanya ada rabbit pastu ada buaya ... tu yg aku tak paham tuh. Tghari tu kejap, aku dgn geng2 lari be4 lunch ke ismail grup beli cokelat. ingat nak sambar corelle 1 set, tapi mahallah..20pcs.. dlm rm379. so tak jadi.







esok, pagi diorang gi makam mahsuri. aku masuk kelas utk presentation. lepas jek dept kami present, aku mintak diri utk chow chin chow. (semua yg lain balik esok). so tghari tu checkout.. gi sat kat ismail grup makan laksa kat van tuh.. (wpun kuah dia hitam, aku suka la...). pastu beli coklat sikit, kain batik ma kirim, tshirt 2/3 helai pastu beg kotak murah sorang satu kat wkh jr dan cik totet. oh ya minyak gamat 1 dozen, dan keychain utk budak2 opis. tak lupa fridge magnet... abis jugak dlm rm300 kat sini.. semuanya charge..tah bilalah aku nak bayar c.card aku tu pulak..dah macam cendawan tumbuh lak hutang piutang aku...










oleh kerana kami beli tiket feri kul 4 ptg, sampai jeti, relax jap kat restoran hamid tuk makan roti canai lagi, alah takder lah pulak..sbb awal sgt. kami tunggu jugak, dlm kul 3.30 dapat lah roti canai tu. kul 3.45 bergegas ke feri.. dan bertolak lah kami ke main land.


dlm kul 6 sampai. gi berdesup ke rumah zali... tunaikan social obligation utk adik ku sorang itu. kat rumah dia sekejap sgt, dlm 15 min. gi bawak diorang makan kat changlun.. ala2 kfc tapi myfc. bolehlah. oleh kerana aku takde cash, aku pi lah beli groceries kat super makert kat situ.. cukuplah kut utk sebulan stock diorang. abis lg dlm rm200. charge lagi. dlm 8 mlm, gerak balik. en.hubby pun macam dah nak demam, so aku drive smpi kull 11 mlm. pastu berenti jap tidur, pastu en.hubby sambung.. dlm kul 4.30pg kami sampai rumah.


esoknya pegi concert en.totet. uish penat giler....................... isnin en.hubby dah keje. tapi aku amik cuti sehari..... kepenatan kat rumah dok setlekan kain2 yg menggunung ganang dan rumah yg cam tongkang pecah.




sekian



No comments: