PUTRAJAYA TIME
Lilypie 4th Birthday Pic Lilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 6th to 18th Pic Lilypie 6th to 18th Ticker

Sunday, September 27, 2009

Ramadhan di Kampung



Abah








Ma







rumah ma/abah




dari jendela








tempat paling best lepak



dari depan










bilik 3 (pernah jd bilik arwah tok check)






bunga2 ma, mak rajin, tapi anak2 takpernah nya nak nolong








ruang makan merangkap 2nd hall







bilik yang menjadi rebutan semua orang (almaklum ber'ekon')












dapur kesayangan ma





Also an overdue posting.

Plan tahun ni, wkh sr tak nak beraya di kelate. katanya every year without fail (except for once), kami akan beraya di rumah ma/abah. So asik lah dok pujuk budak2 utk beraya di sini. Akak takdak hal punya, but i said i want to go back to spend ramadhan with my parents. kebetulan 31 august punya cuti kan. so kami pun balik. beli tiket bas balik kelate dan tiket flite air asia balik pj. beli a few days sebelum kereta aku accident.


so, balik lah kami ke kelate. seronok nya. sempat bertarawikh sekali kat surau dekat rumah. surau yang selalu di cerita oleh ma, dan aku hanya berkesempatan pergi sekali jek. sebab lepas2 tu, cik totet demam lah pulak. kesian anak aku, siap muntah2.



oleh kerana, kereta aku masih di workshop, abah pun plan nak hantar kami anak beranak dengan kereta abah sahaja. supaya bila aku di pj, kami ada transport untuk kerja dan budak2 ke sekolah. dan boleh jugak adik beradik aku yg lain buka puasa dengan ma/abah. so burn lah tiket flite ku, dan pd sabtu bertolak lah balik ke pj. sempatlah aku 5 hari di kampung.


aku ni seorang yang tak berapa observant. tapi aku suka sangat bila balik kampung (aku tak kemana2 pun, round area rumah jek..), tinjau2 kawasan rumah. sangatlah nostalgic. walaupun aku hanya boleh kira berapa hari jek dalam setahun yang aku ada di rumah ma/abah, tapi kenangan nya tersangatlah banyak.............. dah buruk rupanya rumah tu kan.... rumah tu kami start duduk 1987. its been 22 years. mak aiiiiiiiii lamanya.



hmmm... punyalah plan tak nak raya di kelate, tup2 semua adik beradik dia (almost), akan balik kelate sbb ada wedding anak buah dia... so plan nya bertukar, balik kelate. pulok doh.........






ni masa dah nak balik pj. with viva kesayangan abah

No comments: