PUTRAJAYA TIME
Lilypie 4th Birthday Pic Lilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 6th to 18th Pic Lilypie 6th to 18th Ticker

Wednesday, October 04, 2006

Sembang dengan ustazah dan iqraq


Hmmm.. feel like i m a the top of the world today. can someone tell me, how would a mother feel if her son's ustazah tell her that anak dia cepat menangkap, bijak and segala kata yang muluk2. the feeling is so overwhelming .. bangga semacam tu.. ala2 riak pun ada... hehehe.

hmm... citer nye camni, anak sulung saya tu selalu nya mengaji dengan mummy nya sahaja (itu pun sekali seminggu pun payah... ). tak lah habis2 iqraq 1 nyer tu. di sekolah dia di surau tu pun , takder belajar secara formal - aku rasa laa. jadi bila 'kakak balik kampung', dia dan adiknya terpaksalah dihantar ke baby sitter lama yang sebelahnya ada ustazah. so itu baby sitter sudah bgtau akan hantar abang ke rumah ustazah. aku pun ok je lah... tup2 semalam abang bgtau, ustazah sudah mau jumpa mummy. yer la kok ye pun aku ni, takkan tak jumpa langsung ustazah nya..main kirim2 segala... so tghari tadi aku shoot jugalah ke rumah uztazah.. so disitulah bermulanya perbincangan pasal mengaji dan performance si abang. Ustazah tu nampak impressed sangat dengan abang yg katanya 'cepat menangkap'. So si mummy nya lah yang kembang hidung dan segala ada yang boleh kembang... hehehehe. Itulah aku terfikir, inikah kegembiraan seorang ibu bila anaknya berjaya mencapai apa juga achievement tak kiralah dlm apa aspek pun. ........ so bermula esok, abang dah beralih ke IQRAQ 2. So kami pun semalam untuk celebrate, belanjalah dia kat MacDonald. Yang sedapnya anak aku, siap boleh tanya, celebrate tu apa mummy... aku bg taulah mcam hadiah lah.. so dia kata nanti kalau naik IQRAQ 3, celebrate apa pulak? Boleh tak nak gi Sabah....... sabar je lah.............................

oh ya, sebelum tu ingin juga ku umumkan bahawa anak aku dah tak sekolah lagi. 5 yrs old and not going to school no more??????????? ini dah jadi macam org kurang tamadun nih. Sedih jugak aku rasa (yg anak aku tu happy gilos tak payah pegi sekolah.........). Sbb 2 minggu ni, minggu exam final. Tak kiralah 5 tahun pun... Tapi oleh kerana adiknya kalau abang tak ada meracau dan demam jek, terpaksalah dia aku dismiss kan dari sekolah. Dah call ustazah nya... rasa cam tak sampai hati pulak nak kata yg abah akan bercuti sampai akhir tahun..cuma cakap tengok kalau adiknya dah ok.. dia akan gi sekolah. c'est le vie..


penatlah nak pantun-pantun posa ni..

zasssssssssssssss

No comments: