PUTRAJAYA TIME
Lilypie 4th Birthday Pic Lilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 6th to 18th Pic Lilypie 6th to 18th Ticker

Friday, February 20, 2009

Movie Upin Ipin - BEST!!!!






Anak2 aku memang bukan follower citer Upin ipin ni.. kami tak pernah tengok pun kat tv9. cuma, bila dan cousin2 dia sebuk bercerita, kami tengok lah dalam youtube dan tahun lepas kat pasar malam puncak alam, beli cd pirate rm5 (3 episod jek kut). lepas tu, bila gathering dgn puak2 Wan Salleh, cousin2 dia selalulah quote ayat2 faveret upin ipin.. 'betulll..betulll..betulll... ' dan camam-camam lagi lah......



Tapi memang tunggu movie nya.



so, balik dr bandung, diorang dah sibuk2 nak tengok wayang(tapi budak2 tak tahu pun movie upin ipin dah nak kuar.. asal tgk wayang jek dah ok bg diorang...huh mmg kaki wayang lah budak2 ni..cam mak dia..).



sebelum tu, sebelum gi bandung, dapat tahu hari selasa (10) dan rabu (11/2) ada ujian bulanan kat sekolah wkh jr.. alamak tepuk dahi aku, sbb budak2 will be staying at my sis's hse dan akan ponteng hari selasa tuh.. so aku buat official letter mintak permission utk cikgu kelas dan hari jumaat tu, gi sekolah jumpa cikgu nik dan explain, wkh jr terpaksa ponteng kelas sehari (hari selasa). cikgu nik dgn baik hatinya bg tau akan cuba replace paper hari selasa dia ke hari lain. dan rabu exam cam biasa. it turn out that hari rabu tu, wkh jr pulun semua paper...)


so.....


Hari Khamis lepas, masa amik wkh jr dr kafanya, tengok dr jauh, wkh jr dah senyum meleret sampai ke telinga.... pe hal pulak ni... pastu bila masuk kereta, cakap 'mummi, abang dapat 45 matematik.. ' aik..45 jek.... pastu dia tunjuk paper...ooo..anak mummy dpt 99 rupanya.... so aku gi lah banjer dia roti canai. happy betul dia dpt 99% tuh..almaklumlah sepanjang dia pernah exam ke, test, ke dr 5thn sampai la ni.. tak pernah dpt 100%. itu lah yg highest nya... hehehe



balik, dia cerita ngan papa nya........... so aku ingat mmg nak banjer dia dan cik totet tgk movie upin dan ipin lah...



hari jumaat, papa diorang suruh aku book citer tu on line, malam ke... sbb sabtu dan ahad dah penuh aktiviti. check dan cuba online.. mmg langsung tak dapat. so papa dia pi je alamanda, walk-in, dpat lah tiket kul 6.00 ptg. kami gi tengok, dan budak2 happy dan enjoy sangat. mak paknya pun enjoy. siap jumpa si elly dan anak2 lagi...



citer dia simple, yet so enjoyable. mmg lah tak boleh nak compete dan compare dgn walt disney punya cartoon, but the character were so alive and dearly near to our heart.. culturenya..kata-katanya, mimik muka nya.. bg aku bersahaja dan menghiburkan. masa nak kluar GSC tu, ada sikit2 rasa sebak lah... proud to have some dedicated malaysian yg boleh produce movie cam ni... aku tengok seat semua punuh... box office meletup rasa nya citer nih... keluar jek GSC, aku siap sms mana member2 yg aku teringat kat HP, suruh they all pi tengok.



oo..abt wkh punya result ujian bulanan 2 berlian...






  • maths - 99%
  • bm - 92%
  • english - 92 %
  • science - 86%
  • p.islam - tak ingat.


sebenarnya yang dia bawak balik ke rumah hanya paper maths dan science, yang lagi 3, dia bg tau jek, dan katanya cikgu terus collect balik. tak setuju betul lah aku, at least bawaklah balik rumah suruh mak/pak tengok, tau lah kita anak2 kita kat mana lemah dan kat mana nak baiki... hmm takpe lah ini test jek.




aku bukan apa, sampai sekarang belum decide nak hantar wkh jr ke tuition atau tak.. tgk anak2 member semua dah pulun dah... dgn kelas malam nya, dgn english kat smart reader nya.


anak2 aku biasa lah cam mak nya..seme hangat2 chicken shit... last yr, rasanya adalah dlm 4 bulan ke smart reader every saturday, tution english. pastu bila dah cuti sekolah sampai la..tak proceed. utk tution malam, mmg langsung takdak harapan, sbb wkh jr kalau weekdays, kul 8 pm jek dah tergolek dog, sambil makan pun boleh tidur.


tapi pikir2 pulak, rasanya beban sangat kat dia nak tution berat2 nih... let them enjoy the weekend. tu lah, nak tgk result dia, kalu dah cam ala2 OK, tak payah nak kejar2 sgt tution nih ... bg aku dapt A tu pun OK dah, bukan nak excellent, cuma taknak anak kita left behind sgt... kdg2 kalu aku rajin, tengok2 kan jugak dia punya homework, dan suruh dia buat ulangkaji ..tapi kalu rajin lah... tak consistent, bergantung kpd tahapa kepenatan dan kesabaranku .


tengok lah..rasanya...smart reader tu boleh dipertimbang kan. saturday... pagi smart reader dan petang ..taekwondo.. sunday boleh kami sekuarga jenjalan.....

No comments: