PUTRAJAYA TIME
Lilypie 4th Birthday Pic Lilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 6th to 18th Pic Lilypie 6th to 18th Ticker

Tuesday, May 13, 2008

Bandung again!!




Ish tak habis2 cerita bandung. Orang lain cerita paris lah, new york lah, beijing lah.. ktia ni hanya cerita bandung jek lah.. hehehe. By the way, last week gi rumah kakak ipar, ramai pulak yg menjerit sbb tak di inform kepergian kami ke bandung utk 2nd time.. rupanya ramai gak yg makan haati 1st trip hari tu , tak sempat berlama-lamaan dan bershopping habisan. Takper lah.. next yr akan dibua trip sekali lagi. this time lemme be the guide.


cerita pasal shopping jugak... apa bender yang menarik sangat kat sana? kalau tanya aku.. tentulah factory outletnya yang merata2. tapi item2 yg nak dibeli kat FO tu depends pada individual jugak actually. for guys yg kerja pehabat, mmg heaven habislah bagi aku.. sbb banyak nya shirt kerja yg branded dan murah2. uish boleh beli utk stock setahun rasanya. tapi kalu keje kilang cam laki aku, takder pekdah sangat lah. jeans utk guys pun heaven... apa sj brand, seme ader. cuma must be careful.. ada yg kualiti kureng lah. ari tu laki aku sambar 3 jeans.. hugo, braun buffel dan levis. alah bohsannya beli levis kat bandung.. tapi dah dia minat. rega between rm70 - rm150 lah.


for ladies.. aku suggest korang gi donatello shoes. and can get a good leather shoes kat sana. price around rm50 to rm70. luckily for me, masa aku gi sana, donatello kat sana celebrate their 8rd anniversary tak silap, so dpt discount dlm 30%. jatuh rm40++ jek kasut aku. oklah berbaloi lah beli 3 pasang, hubby 1 casual shoes dan cik totet satu. Pastu nak handbag yg branded and good quality, korang gi lah Diaz. aku frust gak.. beria2 lah aku cari FO yg jual handbag best, kat Gazebo Deluxe bag - tak best, glamour and R&R pun tak best. So last day tu, aku 'ter' pergi Diaz, sbb supir tu suggest.. barulah best. Banyakkkkkkkkkkk handbag. so i ended up beli 1 hbag coach dlm rm150. dan 1 casual bag d&G dlm rm80. oh pastu wallet tods dlm rm70.


for kids.... lagi heaven.... tshirt, jeans, gowns. u can get osh kosh, baby gaps, esprit... FO yg direcommend.. rumah mode, natural - kat setiabudi. ataupun korang gi lah jln riau atau jln dago. dekat 15 FO kat sana. cuma ada gak yg termasuk FO yg jual baju2 budak, hong kong dan china mari... aku tak ingat kat mana, grandes atay zenith.. ada adidas and nike shoes utk budak2... cam ori sebijik , dlm 100,000Rp. RM35 gitu. nyesal tak beli kat situ. aku round2 dapat kat diaz (FO yg banyakkkkkkkkkkkkk handbag best2) kasut adidas wkhjr dan satu nike shoes for adam abun.


kalau gi b andung, jgn pulak tak gi ke pasar baru. ini tempat 12 tingkat penuh ngan segala makneka. telekung, baju sulam, swimming suit muslimah (ini aku beli kat lantai 3 .. 140,000Rp- murah banget). You can get a good sulam telekung at 100,000Rp. aku dah tengok kat kompleks pkns, dlm RM100, telekung sulam tuh. fuh, kalau pandai berniaga best gak buit duit nih.

kat sini pun full of kain lace. sapa nak kawin sok mari lah sini. aku ingat nanti cik totet nak kawin lagi 20 tahun, kalu aku panjang umur, dtg bandunglah beli kain kawin dia. tak payah gi dubai cam mawi... huk huk huk.


ok..ok... nak balik, nak pindah rumah!!!! penat nya nak ngangkut barang....... sapa nak tolong nih.


No comments: